Köpvillkor

Köpvillkor


Betalningsvillkor Privatkunder


Via Payson kan du betala med Visa, Mastercard, Bank, SMS (MyWallet) och mot Faktura eller Swish.

Alternativt betalning på plats hos MEP Batterier & Fritids lager.

Vi reserverar oss för momsändringar, pris- och valutaförändringar som står utanför vår kontroll.


Betalningsvillkor Återförsäljare och Företag


Via Payson kan du betala med Visa, Mastercard, Bank, SMS (MyWallet) och mot Faktura eller Swish.

Alternativt betalning på plats hos MEP Batterier & Fritids lager.


Du som Företag eller Privatkund kan välja Faktura Direkt, med 5% rabatt.

Med Faktura Direkt genomför du din beställning och får en kontantfaktura hemsänd till dig via e-post.

När du betalat denna och pengarna gått in på MEP Batterier & Fritids bankgiro, swishkonto eller 

bankkonto, levereras din beställning.



Vi reserverar oss för momsändringar, pris- och valutaförändringar som står utanför vår kontroll.

Större kvantiteter offereras på begäran.


Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive moms.

Momsen finns specificerad både på produktsidan och i kassan.

Frakt för privatkunder är alltid fri och specificeras därför inte.



Ångerrätt


Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. Du fyller bara i informationen på sidan för Returer

och erhåller ett ReturID-nummer av oss.

Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller enväsentlig del av den.

Retursidan hittar du här!


Du har inte ångerrätt om:

Batteriet har använts eller förseglingen brutits. Med försegling avses även teknisk plombering.

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis

försiktigt undersöka den.

Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.



Garantier


Vi lämnar branchens generösaste garantier, 2,5 års garanti på samtliga batterier.

Spara kvitto för påvisande av inköpsdatum.



Gratis Frakt!


MEP Batterier & Fritid levererar endast inom Sverige.

Frakt för privatkunder är alltid fri och anges därför inte.



Leverans - Skadat / Saknat gods - Felleverans


Saknat gods eller felleverans skall anmälas till MEP Batterier & Fritid inom 8 dagar från betaldatum.

Vid utkörning måste du som kund vara anträffbar på det telefonnummer du angett vid din beställning

för att kunna närvara vid leverans av dina varor till den av dig meddelade leveransadressen.

Om så ej är fallet står du som kund för de eventuella extrakostnader som uppstår i samband med

utebliven eller försenad lossning.


MEP Batterier & Fritid ansvarar endast för fel som köparen skriftligen påtalar inom 14 dagar efter leveransdatum.

Detta gäller endast uppenbara fabrikationsfel. Kunden kontaktar MEP Batterier & Fritid enbart via Retursidan.


Återsänt gods med annat fraktbolag än det av MEP Batterier & Fritid rekommenderade, betalas av kund.

Retursidan hittar du här!


Transportskador skall omgående anmälas till transportören och MEP Batterier & Fritid. Var noga med att

kontrollera din försändelse vid mottagandet, att du fått riktigt antal kolli jämfört med frakthandlingen

och att allt gods är oskadat.



Ej uthämtade paket


Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig

kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 395:-



Hantering av personuppgifter


När du handlar av oss på MEP Batterier & Fritid så godkänner du att vi lagrar dina personuppgifter.

All personlig information som du lämnar till oss används bara inom företaget för att kunna ge dig bra service vid dina återkommande köp.


------------------------------------------------------------------------------

MEP Batterier & Fritid reserverar sig för fel i text, bilder och priser på hemsidan.


För Privatkunder följer MEP Batterier & Fritid distansavtalslagen & konsumentköplagen.


För Återförsäljare och Företag följer MEP Batterier & Fritid köplagen för företag.